Producenci

ALPINESTARS Supertech R10

Kask motocyklowy integralny - ALPINESTARS SUPERTECH R10 SOLID BLACK CARBON

Więcej szczegółów


4 099,00 zł brutto

  • Opis produktu
Kask Supertech R10 Solid
Black Carbon M G

W zestawie z kaskiem:
  • dodatkowy ciemny wizjer z pokrowcem,
  • pokrowiec na kask,
  • soczewka pinlock 120XLT,
  • zrywka,
  • osłona podbródka
 
 

 Rezultatem ponad 10 lat intensywnych badań, rozwoju i testów, celem rodziny kasków Supertech jest stworzenie najbardziej zaawansowanych, ochronnych i poprawiających osiągi kasków dla zawodników i motocyklistów na całym świecie. Po latach intensywnych badań, rozwoju i testów kasku wyścigowego Supertech R10 przez Dział Rozwoju Produktów Kasków Alpinestars, we współpracy z legendą MotoGP Andreą Dovizioso oraz zawodnikami MotoGP Jorge Martinem i Jackiem Millerem. W przypadku S-R10, projekt skupiał się na zapewnieniu najwyższego poziomu wydajności, zwłaszcza w zakresie ochrony i nowego poziomu bezpieczeństwa. Kask S-R10 został zaprojektowany, aby zapewnić doskonałe połączenie doskonałej wentylacji, niezrównanego komfortu i najlżejszej możliwej wagi bez kompromisów w innych aspektach. Kolejnym kluczowym elementem unikalnym dla projektu i rozwoju S-R10 są zaawansowane aerodynamiki kasku, z niezliczonymi sesjami w tunelu aerodynamicznym mającymi na celu zmniejszenie oporu i zapewnienie optymalnej stabilności aerodynamicznej. Zawiera: dwie szyby (jedna ciemna i jedna przezroczysta), standardowy spojler. Torba nie jest wliczona.

kluczowe cechy

  • SUPERTECH R10 KASK FUNKCJE TECHNICZNE I ZEWNĘTRZNA POWŁOKA

  • KONSTRUKCJA POWŁOKI Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO WIELOWARSTWOWY KOMPOZYT ROZPRASZA ENERGIĘ PRZY UDERZENIACH
    Homologowany zgodnie ze standardami ECE 22.06, DOT i FIM, kask Supertech R10 wykorzystuje zaawansowaną technologię formowania z wielokompozytową kombinacją, w której znajduje się zewnętrzna warstwa z włókna węglowego o wysokiej gęstości 3K, warstwa kompozytu węglowego jednokierunkowego, warstwa z włókna aramidowego oraz warstwa z włókna szklanego.

  • Zewnętrzna warstwa z włókna węglowego o wysokiej gęstości 3K zapewnia doskonałą wytrzymałość i efektywność rozpraszania energii na powłoce.

  • Warstwa kompozytu węglowego jednokierunkowego (UD) zapewnia znacznie większą wytrzymałość radialną wokół powłoki, zapobiegając kompresji, ale umożliwiając kontrolowane odchylenie w celu zmniejszenia przekazywanej energii uderzenia. Warstwy z włókna aramidowego i włókna szklanego zapewniają krytyczną ochronę przed penetracją.

  • Ta wielowarstwowa kombinacja kompozytów, stworzona przez połączenie wszystkiego zaawansowaną żywicą epoksydową już nałożoną na włókno pre-preg, doskonale kontroluje idealną proporcję żywicy do włókna, aby maksymalizować wytrzymałość, wydajność mechaniczną i lekkość. Połączenie warstw materiałów zapewnia lepsze zarządzanie energią, a także ograniczone odchylenie zewnętrznej powłoki, co sprawia, że energia jest szerzej rozpraszana i lepiej absorbowana przez wkładkę EPS.

  • Unikalna konstrukcja powłoki S-R10 zapewnia niezwykle skuteczną ochronę przed uderzeniami. Dzięki w pełni wyposażonemu wewnętrznemu laboratorium testowania kasków w nowoczesnym centrum badawczo-rozwojowym Alpinestars, firma przeprowadziła wyczerpujący program badań nad uderzeniami. Nasze wysiłki badawczo-rozwojowe wykazały, że S-R10 osiąga wyniki w zakresie uderzeń liniowych i skośnych, które znacznie przewyższają obecne limity standardów homologacji kasków ECE 22.06. W przypadku bezpośrednich uderzeń liniowych, które są uderzeniami pod kątem 90 stopni między kaskiem a obiektem, S-R10 przewyższa standard o średnią wielkość 37%. A w przypadku przyspieszenia obrotowego i wydajności przy uderzeniach skośnych, gdzie energia uderzenia pochodzi z kąta innego niż liniowy 90 stopni, S-R10 przewyższa standard o 65%.

  • WEWNĘTRZNA POWŁOKA

  • WEWNĘTRZNA POWŁOKA S-R10 JEST WYKONANA Z EPS O RÓŻNYCH GĘSTOŚCIACH

  • S-R10 ma cztery wewnętrzne powłoki, podobnie jak zewnętrzna powłoka, i jest dostępny w czterech anatomicznych rozmiarach. Konstrukcja S-R10 jest zoptymalizowana, aby zapewnić motocyklistom odpowiednie dopasowanie, co nie tylko poprawia komfort i zmniejsza ogólną wagę, ale co najważniejsze, zwiększa skuteczność kasku przy uderzeniu. Pod zewnętrzną powłoką kasku znajduje się ośmioczęściowa wkładka EPS o różnej gęstości, z sześcioma specyficznymi gęstościami strategicznie rozmieszczonymi w różnych strefach, aby zapewnić doskonałą absorpcję energii z sił uderzenia rozpraszanych na zewnętrznej powłoce, a także bliskie i wygodne dopasowanie. Wkładka EPS, podobnie jak zewnętrzna powłoka, ma swoje unikalne wymiary dla każdego rozmiaru kasku, co dodatkowo dostosowuje wydajność i dopasowanie kasku pod względem ochrony i komfortu.

  • ZARZĄDZANIE SIŁAMI LINIOWYMI I SKOŚNYMI

  • Wewnętrzna powierzchnia EPS jest gładka, tworząc zoptymalizowany, niskotarciowy obszar, dla lepszego zarządzania uderzeniami skośnymi.

  • Jeśli chodzi o inne rodzaje testów kasków, najlepsze kaski to te, które zapewniają ochronę przed siłami obrotowymi, a także skośnymi i liniowymi.

  • Aby pomóc w walce i łagodzeniu tych sił obrotowych, skośnych i liniowych, Alpinestars zaprojektował niskotarciową powierzchnię na wewnętrznej powierzchni wkładki EPS. Wewnętrzna powierzchnia jest polerowana, aby była niezwykle gładka, a następnie specjalnie powlekana, aby jeszcze bardziej zmniejszyć tarcie, umożliwiając przesuwanie się wkładki komfortowej względem EPS. Rezultatem jest zwiększone zarządzanie siłami obrotowymi, skośnymi i liniowymi, umożliwiając ruch głowy motocyklisty wewnątrz kasku lub odwrotnie, co może znacznie zmniejszyć ilość siły przekazywanej do głowy, szyi, mózgu i kręgosłupa przy uderzeniu skośnym, jednocześnie zmniejszając możliwość wstrząsu mózgu.

  • Podsumowując, specyficzna ochrona przed uderzeniami obrotowymi jest zapewniona przez połączenie wewnętrznego kształtu i specyficznego powlekania wkładki EPS, w połączeniu z specjalnie opracowaną powierzchnią w wkładce komfortowej. Ta opatentowana technologia zmniejsza przyspieszenie obrotowe przekazywane do głowy motocyklisty.

ochrona

  • SYSTEM DOPASOWANIA A-HEAD

  • Dodając do personalizacji i dopasowania na miarę kasku S-R10, unikalny i opatentowany system dopasowania A-Head. System A-Head pozwala na dostosowanie kasku dokładnie do preferencji motocyklisty, umożliwiając regulację zarówno wysokości, jak i kąta, pod jakim kask siedzi na głowie. EPS jest wyposażony w system dopasowania A-Head, który pozwala na ultra-specyficzne ustawienie, które można dostosować do tego, jak głęboko głowa motocyklisty siedzi w kasku, a także jak daleko do przodu lub do tyłu kask jest pochylony.

  • AERODYNAMIKA

  • Opracowany przy użyciu symulacji CFD, zweryfikowany w tunelu aerodynamicznym i na torze, kask S-R10 jest zoptymalizowany pod kątem niskiego oporu i maksymalnej stabilności aerodynamicznej. S-R10 był rozwijany w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym od początku swojego rozwoju. Cele aerodynamiczne dotyczące współczynnika oporu w różnych pozycjach głowy, a także stabilności pod różnymi kątami były głównym celem w rozwoju kształtu kasku, najpierw intensywnie rozwijane przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów, następnie zweryfikowane w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym i w końcu na torze. Rezultatem jest kask, który osiąga najniższy poziom oporu i najwyższy poziom stabilności aerodynamicznej przy dużej prędkości w porównaniu do jakiegokolwiek innego kasku wyścigowego, który testowaliśmy w galerii wiatrowej. To sprawiło, że S-R10 jest już wyborem fabrycznych zespołów MotoGP ze względu na jego najwyższą wydajność aerodynamiczną. Motocykliści drogowi również skorzystają z tego, z mniejszym obciążeniem szyi przy dużej prędkości i niskim poziomem hałasu wiatru.

  • Kask S-R10 Solid Helmet jest wyposażony w aerodynamiczny spojler drogowy – a dłuższa wersja wyścigowa jest dostępna jako opcja – i oba są wyposażone w opatentowany przez Alpinestars system zwalniania, z elastycznymi złączami, które pomagają spojlerowi odłączyć się od skorupy kasku, jeśli zostanie poddany znacznemu uderzeniu, niezależnie od kąta, aby zmniejszyć potencjalną energię obrotową.

  • Są także boczne skrzydełka, które dodatkowo wspierają stabilność S-R10 i poprawiają opór aerodynamiczny. Dodatkowo, wizjer kasku ma turbulatory, które poprawiają wydajność aeroakustyczną. W rezultacie, w porównaniu do wydajności aerodynamicznej kasku wyposażonego w standardowy spojler drogowy, sam S-R10 jest już najlepiej działającym aerodynamicznie kaskiem, który testowaliśmy, a z konfiguracją spojlera wyścigowego i skrzydełek aero razem, osiągnęliśmy redukcję oporu o dodatkowe 4,54%.

  • WENTYLACJA

  • Kask Supertech R10 zawiera jedenaście punktów wentylacyjnych.

  • Jeśli chodzi o wentylację i oddychalność, jest 11 otworów wentylacyjnych, nie licząc otworu na oczy, z 7 wlotami, w tym 3 w osłonie podbródka i 4 na górze kasku, plus 4 wyloty, z 2 bocznymi otworami na belce podbródka i 2 na górnej tylnej części kasku. Te otwory wentylacyjne integrują się bezpośrednio z skorupą kasku z serią kanałów powietrznych przez wewnętrzną wyściółkę EPS. W S-R10 przepływ powietrza wchodzi przez otwory, a także aktywnie krąży nad i wokół głowy motocyklisty przez serię kanałów, a następnie jest wyciągany z tyłu kasku.

  • Górny otwór wentylacyjny ma duży centralny suwak, który kieruje powietrze na górę głowy dla lepszego komfortu, który po otwarciu ma otwory do wyciągania gorącego powietrza z czoła motocyklisty. Pod tylnym spojlerem znajdują się dwa otwory wyciągowe do skutecznego wyciągania gorącego powietrza. Otwory wentylacyjne podbródka są utworzone przez dwa otwory zlokalizowane z przodu kasku po bokach mechanizmu blokady osłony, gdzie każda klapka ma zakładkę w rogu, która służy do otwierania lub zamykania otworu. Powietrze wchodzące z tego punktu jest kierowane w stronę wewnętrznej strony osłon, tworząc laminowany przepływ powietrza, który skutecznie zapobiega parowaniu i zamgleniu. Dodatkowo, otwory wentylacyjne belki podbródka są używane do wyciągania wilgotnego powietrza na zewnątrz kasku.

  • CECHY OSŁONY

  • Mechanizm osłony jest wyposażony w metalowe elementy blokujące, aby zapobiec niechcianemu odłączeniu osłony podczas uderzeń, zablokowane w pozycji zamkniętej przez przednią metalową blokadę.

  • Wizjer ma dwie unikalne cechy, w tym metalowy dźwignię blokującą, aby zapobiec niechcianemu odłączeniu osłony podczas uderzeń i/lub wypadków, plus obniżoną linię boczną dla maksymalnego pola widzenia, co jest dodatkowe do już wyjątkowo szerokiego otworu na

budowa

  • Profil belki podbródkowej

  • Kolejną cechą ochronną zewnętrznej skorupy jest profil belki podbródkowej, gdzie obszar podstawy został specjalnie ukształtowany, aby stworzyć sekcję ulgi. Dolny profil jest podniesiony, aby ominąć obojczyk, a zamiast twardej skorupy z włókna węglowego, która mogłaby potencjalnie zetknąć się z obojczykiem, S-R10 ma miększą wyściółkę EPP (rozszerzony polipropylen), która wystaje poza samą skorupę kasku i jest pokryta bardziej elastycznym związkiem gumowym. Ten projekt belki podbródkowej zmniejsza ryzyko jakiegokolwiek urazu obojczyka, jednego z częstszych urazów w motocyklizmie.