ALPINESTARS Supertech R10
Kask motocyklowy integralny - ALPINESTARS SUPERTECH R10 SOLID BLACK CARBON
Kask motocyklowy integralny - ALPINESTARS SUPERTECH R10 SOLID BLACK CARBON
Kask Supertech R10 Solid
Black Carbon M G
W zestawie z kaskiem:
dodatkowy ciemny wizjer z pokrowcem,
pokrowiec na kask,
soczewka pinlock 120XLT,
zrywka,
osłona podbródka
Rezultatem ponad 10 lat intensywnych badań, rozwoju i testów, celem rodziny kasków Supertech jest stworzenie najbardziej zaawansowanych, ochronnych i poprawiających osiągi kasków dla zawodników i motocyklistów na całym świecie. Po latach intensywnych badań, rozwoju i testów kasku wyścigowego Supertech R10 przez Dział Rozwoju Produktów Kasków Alpinestars, we współpracy z legendą MotoGP Andreą Dovizioso oraz zawodnikami MotoGP Jorge Martinem i Jackiem Millerem. W przypadku S-R10, projekt skupiał się na zapewnieniu najwyższego poziomu wydajności, zwłaszcza w zakresie ochrony i nowego poziomu bezpieczeństwa. Kask S-R10 został zaprojektowany, aby zapewnić doskonałe połączenie doskonałej wentylacji, niezrównanego komfortu i najlżejszej możliwej wagi bez kompromisów w innych aspektach. Kolejnym kluczowym elementem unikalnym dla projektu i rozwoju S-R10 są zaawansowane aerodynamiki kasku, z niezliczonymi sesjami w tunelu aerodynamicznym mającymi na celu zmniejszenie oporu i zapewnienie optymalnej stabilności aerodynamicznej. Zawiera: dwie szyby (jedna ciemna i jedna przezroczysta), standardowy spojler. Torba nie jest wliczona.
kluczowe cechy
SUPERTECH R10 KASK FUNKCJE TECHNICZNE I ZEWNĘTRZNA POWŁOKA
KONSTRUKCJA POWŁOKI Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO WIELOWARSTWOWY KOMPOZYT ROZPRASZA ENERGIĘ PRZY UDERZENIACH
Homologowany zgodnie ze standardami ECE 22.06, DOT i FIM, kask Supertech R10 wykorzystuje zaawansowaną technologię formowania z wielokompozytową kombinacją, w której znajduje się zewnętrzna warstwa z włókna węglowego o wysokiej gęstości 3K, warstwa kompozytu węglowego jednokierunkowego, warstwa z włókna aramidowego oraz warstwa z włókna szklanego.
Zewnętrzna warstwa z włókna węglowego o wysokiej gęstości 3K zapewnia doskonałą wytrzymałość i efektywność rozpraszania energii na powłoce.
Warstwa kompozytu węglowego jednokierunkowego (UD) zapewnia znacznie większą wytrzymałość radialną wokół powłoki, zapobiegając kompresji, ale umożliwiając kontrolowane odchylenie w celu zmniejszenia przekazywanej energii uderzenia. Warstwy z włókna aramidowego i włókna szklanego zapewniają krytyczną ochronę przed penetracją.
Ta wielowarstwowa kombinacja kompozytów, stworzona przez połączenie wszystkiego zaawansowaną żywicą epoksydową już nałożoną na włókno pre-preg, doskonale kontroluje idealną proporcję żywicy do włókna, aby maksymalizować wytrzymałość, wydajność mechaniczną i lekkość. Połączenie warstw materiałów zapewnia lepsze zarządzanie energią, a także ograniczone odchylenie zewnętrznej powłoki, co sprawia, że energia jest szerzej rozpraszana i lepiej absorbowana przez wkładkę EPS.
Unikalna konstrukcja powłoki S-R10 zapewnia niezwykle skuteczną ochronę przed uderzeniami. Dzięki w pełni wyposażonemu wewnętrznemu laboratorium testowania kasków w nowoczesnym centrum badawczo-rozwojowym Alpinestars, firma przeprowadziła wyczerpujący program badań nad uderzeniami. Nasze wysiłki badawczo-rozwojowe wykazały, że S-R10 osiąga wyniki w zakresie uderzeń liniowych i skośnych, które znacznie przewyższają obecne limity standardów homologacji kasków ECE 22.06. W przypadku bezpośrednich uderzeń liniowych, które są uderzeniami pod kątem 90 stopni między kaskiem a obiektem, S-R10 przewyższa standard o średnią wielkość 37%. A w przypadku przyspieszenia obrotowego i wydajności przy uderzeniach skośnych, gdzie energia uderzenia pochodzi z kąta innego niż liniowy 90 stopni, S-R10 przewyższa standard o 65%.
WEWNĘTRZNA POWŁOKA
WEWNĘTRZNA POWŁOKA S-R10 JEST WYKONANA Z EPS O RÓŻNYCH GĘSTOŚCIACH
S-R10 ma cztery wewnętrzne powłoki, podobnie jak zewnętrzna powłoka, i jest dostępny w czterech anatomicznych rozmiarach. Konstrukcja S-R10 jest zoptymalizowana, aby zapewnić motocyklistom odpowiednie dopasowanie, co nie tylko poprawia komfort i zmniejsza ogólną wagę, ale co najważniejsze, zwiększa skuteczność kasku przy uderzeniu. Pod zewnętrzną powłoką kasku znajduje się ośmioczęściowa wkładka EPS o różnej gęstości, z sześcioma specyficznymi gęstościami strategicznie rozmieszczonymi w różnych strefach, aby zapewnić doskonałą absorpcję energii z sił uderzenia rozpraszanych na zewnętrznej powłoce, a także bliskie i wygodne dopasowanie. Wkładka EPS, podobnie jak zewnętrzna powłoka, ma swoje unikalne wymiary dla każdego rozmiaru kasku, co dodatkowo dostosowuje wydajność i dopasowanie kasku pod względem ochrony i komfortu.
ZARZĄDZANIE SIŁAMI LINIOWYMI I SKOŚNYMI
Wewnętrzna powierzchnia EPS jest gładka, tworząc zoptymalizowany, niskotarciowy obszar, dla lepszego zarządzania uderzeniami skośnymi.
Jeśli chodzi o inne rodzaje testów kasków, najlepsze kaski to te, które zapewniają ochronę przed siłami obrotowymi, a także skośnymi i liniowymi.
Aby pomóc w walce i łagodzeniu tych sił obrotowych, skośnych i liniowych, Alpinestars zaprojektował niskotarciową powierzchnię na wewnętrznej powierzchni wkładki EPS. Wewnętrzna powierzchnia jest polerowana, aby była niezwykle gładka, a następnie specjalnie powlekana, aby jeszcze bardziej zmniejszyć tarcie, umożliwiając przesuwanie się wkładki komfortowej względem EPS. Rezultatem jest zwiększone zarządzanie siłami obrotowymi, skośnymi i liniowymi, umożliwiając ruch głowy motocyklisty wewnątrz kasku lub odwrotnie, co może znacznie zmniejszyć ilość siły przekazywanej do głowy, szyi, mózgu i kręgosłupa przy uderzeniu skośnym, jednocześnie zmniejszając możliwość wstrząsu mózgu.
Podsumowując, specyficzna ochrona przed uderzeniami obrotowymi jest zapewniona przez połączenie wewnętrznego kształtu i specyficznego powlekania wkładki EPS, w połączeniu z specjalnie opracowaną powierzchnią w wkładce komfortowej. Ta opatentowana technologia zmniejsza przyspieszenie obrotowe przekazywane do głowy motocyklisty.
ochrona
SYSTEM DOPASOWANIA A-HEAD
Dodając do personalizacji i dopasowania na miarę kasku S-R10, unikalny i opatentowany system dopasowania A-Head. System A-Head pozwala na dostosowanie kasku dokładnie do preferencji motocyklisty, umożliwiając regulację zarówno wysokości, jak i kąta, pod jakim kask siedzi na głowie. EPS jest wyposażony w system dopasowania A-Head, który pozwala na ultra-specyficzne ustawienie, które można dostosować do tego, jak głęboko głowa motocyklisty siedzi w kasku, a także jak daleko do przodu lub do tyłu kask jest pochylony.
AERODYNAMIKA
Opracowany przy użyciu symulacji CFD, zweryfikowany w tunelu aerodynamicznym i na torze, kask S-R10 jest zoptymalizowany pod kątem niskiego oporu i maksymalnej stabilności aerodynamicznej. S-R10 był rozwijany w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym od początku swojego rozwoju. Cele aerodynamiczne dotyczące współczynnika oporu w różnych pozycjach głowy, a także stabilności pod różnymi kątami były głównym celem w rozwoju kształtu kasku, najpierw intensywnie rozwijane przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów, następnie zweryfikowane w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym i w końcu na torze. Rezultatem jest kask, który osiąga najniższy poziom oporu i najwyższy poziom stabilności aerodynamicznej przy dużej prędkości w porównaniu do jakiegokolwiek innego kasku wyścigowego, który testowaliśmy w galerii wiatrowej. To sprawiło, że S-R10 jest już wyborem fabrycznych zespołów MotoGP ze względu na jego najwyższą wydajność aerodynamiczną. Motocykliści drogowi również skorzystają z tego, z mniejszym obciążeniem szyi przy dużej prędkości i niskim poziomem hałasu wiatru.
Kask S-R10 Solid Helmet jest wyposażony w aerodynamiczny spojler drogowy – a dłuższa wersja wyścigowa jest dostępna jako opcja – i oba są wyposażone w opatentowany przez Alpinestars system zwalniania, z elastycznymi złączami, które pomagają spojlerowi odłączyć się od skorupy kasku, jeśli zostanie poddany znacznemu uderzeniu, niezależnie od kąta, aby zmniejszyć potencjalną energię obrotową.
Są także boczne skrzydełka, które dodatkowo wspierają stabilność S-R10 i poprawiają opór aerodynamiczny. Dodatkowo, wizjer kasku ma turbulatory, które poprawiają wydajność aeroakustyczną. W rezultacie, w porównaniu do wydajności aerodynamicznej kasku wyposażonego w standardowy spojler drogowy, sam S-R10 jest już najlepiej działającym aerodynamicznie kaskiem, który testowaliśmy, a z konfiguracją spojlera wyścigowego i skrzydełek aero razem, osiągnęliśmy redukcję oporu o dodatkowe 4,54%.
WENTYLACJA
Kask Supertech R10 zawiera jedenaście punktów wentylacyjnych.
Jeśli chodzi o wentylację i oddychalność, jest 11 otworów wentylacyjnych, nie licząc otworu na oczy, z 7 wlotami, w tym 3 w osłonie podbródka i 4 na górze kasku, plus 4 wyloty, z 2 bocznymi otworami na belce podbródka i 2 na górnej tylnej części kasku. Te otwory wentylacyjne integrują się bezpośrednio z skorupą kasku z serią kanałów powietrznych przez wewnętrzną wyściółkę EPS. W S-R10 przepływ powietrza wchodzi przez otwory, a także aktywnie krąży nad i wokół głowy motocyklisty przez serię kanałów, a następnie jest wyciągany z tyłu kasku.
Górny otwór wentylacyjny ma duży centralny suwak, który kieruje powietrze na górę głowy dla lepszego komfortu, który po otwarciu ma otwory do wyciągania gorącego powietrza z czoła motocyklisty. Pod tylnym spojlerem znajdują się dwa otwory wyciągowe do skutecznego wyciągania gorącego powietrza. Otwory wentylacyjne podbródka są utworzone przez dwa otwory zlokalizowane z przodu kasku po bokach mechanizmu blokady osłony, gdzie każda klapka ma zakładkę w rogu, która służy do otwierania lub zamykania otworu. Powietrze wchodzące z tego punktu jest kierowane w stronę wewnętrznej strony osłon, tworząc laminowany przepływ powietrza, który skutecznie zapobiega parowaniu i zamgleniu. Dodatkowo, otwory wentylacyjne belki podbródka są używane do wyciągania wilgotnego powietrza na zewnątrz kasku.
CECHY OSŁONY
Mechanizm osłony jest wyposażony w metalowe elementy blokujące, aby zapobiec niechcianemu odłączeniu osłony podczas uderzeń, zablokowane w pozycji zamkniętej przez przednią metalową blokadę.
Wizjer ma dwie unikalne cechy, w tym metalowy dźwignię blokującą, aby zapobiec niechcianemu odłączeniu osłony podczas uderzeń i/lub wypadków, plus obniżoną linię boczną dla maksymalnego pola widzenia, co jest dodatkowe do już wyjątkowo szerokiego otworu na
budowa
Profil belki podbródkowej
Kolejną cechą ochronną zewnętrznej skorupy jest profil belki podbródkowej, gdzie obszar podstawy został specjalnie ukształtowany, aby stworzyć sekcję ulgi. Dolny profil jest podniesiony, aby ominąć obojczyk, a zamiast twardej skorupy z włókna węglowego, która mogłaby potencjalnie zetknąć się z obojczykiem, S-R10 ma miększą wyściółkę EPP (rozszerzony polipropylen), która wystaje poza samą skorupę kasku i jest pokryta bardziej elastycznym związkiem gumowym. Ten projekt belki podbródkowej zmniejsza ryzyko jakiegokolwiek urazu obojczyka, jednego z częstszych urazów w motocyklizmie.